Korsnäs kommun söker en
BOKFÖRARE/ KANSLIST
Till arbetsuppgifterna hör bl.a. att handha skötseln av kommunens inköps- och försäljningsreskontra, betalningstrafik samt delta i kommunens fakturering. Till arbetsuppgifterna hör även att sköta kommunens hemsidor, telefonväxel, allmänna information samt därtill sköta övriga kanslistuppgifter.
Vi söker dig som är positiv, energisk och flexibel. Du bör kunna arbeta både självständigt och i team.
Behörighetskrav är merkonomexamen eller motsvarande examen, fullständiga kunskaper i svenska och goda kunskaper i finska. Praktisk erfarenhet av motsvarande arbetsuppgifter och goda IT-kunskaper ses som merit.
Bokföraren/ kanslisten anställs tillsvidare med en prövotid på sex månader. Anställningsvillkor samt lönesättning sker enligt det allmänna kommunala tjänste- och arbetskollektivavtalet AKTA. Anställningen inleds 11.8.2025 eller enligt överenskommelse. Den som väljs bör uppvisa ett läkarintyg.
Mer information ges av ekonomichef Caroline Westerdahl, caroline.westerdahl@korsnas.fi, tel. 050-53 17 188.
Ansökan med CV, betyg och intyg inlämnas senast 16.6.2025 kl. 12.00 via Kuntarekry/ Korsnäs kommun